To Date or Not to Date? A Minimalist Affect-Modulated Control Architecture for Dating Virtual Characters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10103411" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10103411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
To Date or Not to Date? A Minimalist Affect-Modulated Control Architecture for Dating Virtual Characters
Popis výsledku v původním jazyce
As part of our broader initiative on promoting the education in the field of IVA control mechanisms at high schools and universities, we have created a micro-game Cinema Date, which introduces students challenges posed by controlling 3D virtual characters and expressing their emotional state. The game features two virtual teenagers dating on their way to the cinema. The player can influence the course of the date by influencing behavior of the boy. Existing IVA architectures did not satisfy our requirements on the architecture being reasonably simple, yet capturing affect-modulated behavior, transition behavior and future-directed intentions. Here, we present the game, focusing on the minimalist control architecture of its main characters.
Název v anglickém jazyce
To Date or Not to Date? A Minimalist Affect-Modulated Control Architecture for Dating Virtual Characters
Popis výsledku anglicky
As part of our broader initiative on promoting the education in the field of IVA control mechanisms at high schools and universities, we have created a micro-game Cinema Date, which introduces students challenges posed by controlling 3D virtual characters and expressing their emotional state. The game features two virtual teenagers dating on their way to the cinema. The player can influence the course of the date by influencing behavior of the boy. Existing IVA architectures did not satisfy our requirements on the architecture being reasonably simple, yet capturing affect-modulated behavior, transition behavior and future-directed intentions. Here, we present the game, focusing on the minimalist control architecture of its main characters.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lecture Notes in Computer Science
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
6895
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
419-425
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—