Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To Date or Not to Date? A Minimalist Affect-Modulated Control Architecture for Dating Virtual Characters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10103411" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10103411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To Date or Not to Date? A Minimalist Affect-Modulated Control Architecture for Dating Virtual Characters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of our broader initiative on promoting the education in the field of IVA control mechanisms at high schools and universities, we have created a micro-game Cinema Date, which introduces students challenges posed by controlling 3D virtual characters and expressing their emotional state. The game features two virtual teenagers dating on their way to the cinema. The player can influence the course of the date by influencing behavior of the boy. Existing IVA architectures did not satisfy our requirements on the architecture being reasonably simple, yet capturing affect-modulated behavior, transition behavior and future-directed intentions. Here, we present the game, focusing on the minimalist control architecture of its main characters.

  • Název v anglickém jazyce

    To Date or Not to Date? A Minimalist Affect-Modulated Control Architecture for Dating Virtual Characters

  • Popis výsledku anglicky

    As part of our broader initiative on promoting the education in the field of IVA control mechanisms at high schools and universities, we have created a micro-game Cinema Date, which introduces students challenges posed by controlling 3D virtual characters and expressing their emotional state. The game features two virtual teenagers dating on their way to the cinema. The player can influence the course of the date by influencing behavior of the boy. Existing IVA architectures did not satisfy our requirements on the architecture being reasonably simple, yet capturing affect-modulated behavior, transition behavior and future-directed intentions. Here, we present the game, focusing on the minimalist control architecture of its main characters.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6895

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    419-425

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus