Vědecké myšlení žáků - jak ho lze rozvíjet a testovat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10107432" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10107432 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vědecké myšlení žáků - jak ho lze rozvíjet a testovat
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován metodice použití Lawsonova testu vědeckého myšlení ve výuce. Tento test je určen učitelům, kteří se zajímají o identifikaci úrovně vědeckého myšlení svých studentů. Kromě toho, že může být velmi užitečným zdrojem informací o kognitivním rozvoji jednotlivých studentů, může také pomoci učiteli najít takový obsah výuky, její cíle, metody a evaluační kritéria, kterými bude vědecké myšlení svých žáků kvalitně rozvíjeno. V příspěvku je uveden příklad jedné úlohy a popsán způsob zpracovánívýsledků testu. Na konkrétním příkladu výsledků žáků je naznačena možnost didaktického využití výsledků testu. V článku jsou uvedeny konkrétní výsledky testování žáků základní školy.
Název v anglickém jazyce
Scientific reasoning ability - how to develop and test it
Popis výsledku anglicky
This paper is aimed at using the Lawson's Classroom Test of Scientific Reasoning in teaching. The test described in this article is intended mainly for use by teachers interested in determining the developmental levels of their students. Use of the testas a source of knowledge about individual student reasoning processes can be very useful and it can help a teacher adapt course content, goals and teaching methods to develop students' potential. Example of one pair of tasks is presented in the article and the method of scoring is described. The possibility of using the results as a source of knowledge about students' developmental levels is shown. Concrete results of testing of pupils from primary school are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výuka fyziky v kontextu potřeb současné společnosti
ISBN
978-80-261-0030-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
61-66
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
14. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—