Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Planning Is the Game: Action Planning as a Design Tool and Game Mechanism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10126858" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10126858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.aaai.org/ocs/index.php/AIIDE/AIIDE12/paper/view/5465/5714" target="_blank" >http://www.aaai.org/ocs/index.php/AIIDE/AIIDE12/paper/view/5465/5714</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Planning Is the Game: Action Planning as a Design Tool and Game Mechanism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent development in game AI has seen action planning and its derivates being adapted for controlling agents in classical types of games, such as FPSs or RPGs. Complementary, one can seek new types of gameplay elements inspired by planning. We propose and formally define a new game "genre" called anticipation games and demonstrate that planning can be used as their key concept both at design time and run time. In an anticipation game, a human player observes a computer controlled agent or agents, triesto predict their actions and indirectly helps them to achieve their goal. The paper describes an example prototype of an anticipation game we developed. The player helps a burglar steal an artifact from a museum guarded by guard agents. The burglar hasincomplete knowledge of the environment and his plan will contain pitfalls. The player has to identify these pitfalls by observing burglar's behavior and change the environment so that the burglar replans and avoids the pitfalls. The game

  • Název v anglickém jazyce

    Planning Is the Game: Action Planning as a Design Tool and Game Mechanism

  • Popis výsledku anglicky

    Recent development in game AI has seen action planning and its derivates being adapted for controlling agents in classical types of games, such as FPSs or RPGs. Complementary, one can seek new types of gameplay elements inspired by planning. We propose and formally define a new game "genre" called anticipation games and demonstrate that planning can be used as their key concept both at design time and run time. In an anticipation game, a human player observes a computer controlled agent or agents, triesto predict their actions and indirectly helps them to achieve their goal. The paper describes an example prototype of an anticipation game we developed. The player helps a burglar steal an artifact from a museum guarded by guard agents. The burglar hasincomplete knowledge of the environment and his plan will contain pitfalls. The player has to identify these pitfalls by observing burglar's behavior and change the environment so that the burglar replans and avoids the pitfalls. The game

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Eighth AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment (AIIDE 2012)

  • ISBN

    978-1-57735-582-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    160-166

  • Název nakladatele

    AAAI

  • Místo vydání

    Stanford, Palo Alto, USA

  • Místo konání akce

    Palo Alto, USA

  • Datum konání akce

    8. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku