Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interpreting Web Shop User's Behavioral Patterns as Fictitious Explicit Rating for Preference Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10277916" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10277916 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-09870-8_19" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-09870-8_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09870-8_19" target="_blank" >10.1007/978-3-319-09870-8_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interpreting Web Shop User's Behavioral Patterns as Fictitious Explicit Rating for Preference Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider applications of user preference rule learning in marketing. We chose rules because of human-understandability. We chose fuzzy logic because it enables to order items for recommendation. In this paper we introduce a rule based system equivalent to the Fagin-Lotem-Naor preference system. We show a multi-user version, introduce induction and compare it to several methods for learning user preference. The methods are based, first, on interpreting e-shop user's behavioral patterns collected by scripts as fictitious explicit rating. After this we use this (fictitious) explicit rating for content based preference learning. Our main motivation is on recommending for small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals are not too loyal and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user betw

  • Název v anglickém jazyce

    Interpreting Web Shop User's Behavioral Patterns as Fictitious Explicit Rating for Preference Learning

  • Popis výsledku anglicky

    We consider applications of user preference rule learning in marketing. We chose rules because of human-understandability. We chose fuzzy logic because it enables to order items for recommendation. In this paper we introduce a rule based system equivalent to the Fagin-Lotem-Naor preference system. We show a multi-user version, introduce induction and compare it to several methods for learning user preference. The methods are based, first, on interpreting e-shop user's behavioral patterns collected by scripts as fictitious explicit rating. After this we use this (fictitious) explicit rating for content based preference learning. Our main motivation is on recommending for small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals are not too loyal and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user betw

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rules on the Web. From Theory to Applications

  • ISBN

    978-3-319-09869-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    251-265

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    18. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku