Progressive Light Transport Simulation on the GPU: Survey and Improvements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290018" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2602144" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2602144</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2602144" target="_blank" >10.1145/2602144</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Progressive Light Transport Simulation on the GPU: Survey and Improvements
Popis výsledku v původním jazyce
/Graphics Processing Units (GPUs) recently became general enough to enable implementation of a variety of light transport algorithms. However, the efficiency of these GPU implementations has received relatively little attention in the research literatureand no systematic study on the topic exists to date. The goal of our work is to fill this gap. Our main contribution is a comprehensive and in-depth investigation of the efficiency of the GPU implementation of a number of classic as well as more recentprogressive light transport simulation algorithms. We present several improvements over the state-of-the-art. In particular, our light vertex cache, a new approach to mapping connections of subpath vertices in bidirectional path tracing on the GPU, outperforms the existing implementations by 30-60%. We also describe a first GPU implementation of the recently introduced vertex connection and merging algorithm [Georgiev et al. 2012], showing that even relatively complex light transport alg
Název v anglickém jazyce
Progressive Light Transport Simulation on the GPU: Survey and Improvements
Popis výsledku anglicky
/Graphics Processing Units (GPUs) recently became general enough to enable implementation of a variety of light transport algorithms. However, the efficiency of these GPU implementations has received relatively little attention in the research literatureand no systematic study on the topic exists to date. The goal of our work is to fill this gap. Our main contribution is a comprehensive and in-depth investigation of the efficiency of the GPU implementation of a number of classic as well as more recentprogressive light transport simulation algorithms. We present several improvements over the state-of-the-art. In particular, our light vertex cache, a new approach to mapping connections of subpath vertices in bidirectional path tracing on the GPU, outperforms the existing implementations by 30-60%. We also describe a first GPU implementation of the recently introduced vertex connection and merging algorithm [Georgiev et al. 2012], showing that even relatively complex light transport alg
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-26189S" target="_blank" >GA13-26189S: Robustní a efektivní simulace transportu světla v libovolném prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
1-19
Kód UT WoS článku
000337057200008
EID výsledku v databázi Scopus
—