Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sarah and Sally: Creating a Likeable and Competent AI Sidekick for a Videogame

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313413" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.aaai.org/ocs/index.php/AIIDE/AIIDE15/paper/view/11563/11386" target="_blank" >http://www.aaai.org/ocs/index.php/AIIDE/AIIDE15/paper/view/11563/11386</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sarah and Sally: Creating a Likeable and Competent AI Sidekick for a Videogame

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creating reasonable AI for sidekicks in games has proven to be a difficult challenge synthetizing player modelling and cooperative planning, both being problems hard by themselves. In this paper, we experiment with designing around these problems: we propose a cooperative puzzle-platformer game that was designed to look similarly to the mainstream of the genre, but to allow for an easy implementation of a quality sidekick AI, letting us test player reactions to the AI. The game was designed so that it is easy for the AI to find optimal solutions while the problem is relatively hard for a human player. We gathered survey responses from players who played the game online (N=28). While the AI sidekick was reported as likeable and helpful, players still reported greater enjoyment of the game when they were allowed to control the sidekick themselves. These findings indicate that the AI itself is not the only obstacle to truly enjoyable gameplay with an AI sidekick.

  • Název v anglickém jazyce

    Sarah and Sally: Creating a Likeable and Competent AI Sidekick for a Videogame

  • Popis výsledku anglicky

    Creating reasonable AI for sidekicks in games has proven to be a difficult challenge synthetizing player modelling and cooperative planning, both being problems hard by themselves. In this paper, we experiment with designing around these problems: we propose a cooperative puzzle-platformer game that was designed to look similarly to the mainstream of the genre, but to allow for an easy implementation of a quality sidekick AI, letting us test player reactions to the AI. The game was designed so that it is easy for the AI to find optimal solutions while the problem is relatively hard for a human player. We gathered survey responses from players who played the game online (N=28). While the AI sidekick was reported as likeable and helpful, players still reported greater enjoyment of the game when they were allowed to control the sidekick themselves. These findings indicate that the AI itself is not the only obstacle to truly enjoyable gameplay with an AI sidekick.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental AI in Games: Papers from the 2015 AIIDE Workshop

  • ISBN

    978-1-57735-744-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2-8

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Palo Alto, USA

  • Místo konání akce

    Santa Cruz, USA

  • Datum konání akce

    14. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku