Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stavby z kostek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10315917" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10315917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stavby z kostek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá rozvíjením geometrické představivosti žáků na druhém stupni základní školy s podporou modelování různých staveb z kostek. Žáci vytvářejí z kostek krychle, které se jako celek obarví. Následně určují počty kostek, které mají obarvené požadovaný počet stěn. Od konkrétních případů krychlí se přechází k zobecnění žáci řeší stejné úlohy pro krychli složenou z n3 kostek, n N. V další části článku jsou uvedeny úlohy na modelování staveb z kostek, žáci se učí tyto stavby črtat a počítat jejich povrch.

  • Název v anglickém jazyce

    Buildings from blocks

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the development of pupils&apos; geometric imagination at lower secondary schools with the support of modelling buildings. Pupils create the cubes from blocks and the surfaces of these cubes are painted as a whole. Then pupils determine the number of blocks with the various given numbers of coloured faces. From concrete examples of cubes the article moves onto more general task; pupils solve the same task for a cube composed of n3 blocks, n from N. In the next part of the article tasks to model buildings from blocks are given, pupils learn to sketch them and compute their surface.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů