Stavby z kostek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10315917" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10315917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stavby z kostek
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá rozvíjením geometrické představivosti žáků na druhém stupni základní školy s podporou modelování různých staveb z kostek. Žáci vytvářejí z kostek krychle, které se jako celek obarví. Následně určují počty kostek, které mají obarvené požadovaný počet stěn. Od konkrétních případů krychlí se přechází k zobecnění žáci řeší stejné úlohy pro krychli složenou z n3 kostek, n N. V další části článku jsou uvedeny úlohy na modelování staveb z kostek, žáci se učí tyto stavby črtat a počítat jejich povrch.
Název v anglickém jazyce
Buildings from blocks
Popis výsledku anglicky
The article deals with the development of pupils' geometric imagination at lower secondary schools with the support of modelling buildings. Pupils create the cubes from blocks and the surfaces of these cubes are painted as a whole. Then pupils determine the number of blocks with the various given numbers of coloured faces. From concrete examples of cubes the article moves onto more general task; pupils solve the same task for a cube composed of n3 blocks, n from N. In the next part of the article tasks to model buildings from blocks are given, pupils learn to sketch them and compute their surface.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů