Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Increase Teachers' Self-Confidence: An Example Concerning Semiconductors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10334628" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10334628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://girep2015.ifd.uni.wroc.pl/files/GIREP_EPEC_2015_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://girep2015.ifd.uni.wroc.pl/files/GIREP_EPEC_2015_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Increase Teachers' Self-Confidence: An Example Concerning Semiconductors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents activities aimed at increasing physics teachers' self-confidence in the area of semiconductors, namely their practical applications. These activities have been used since 2008 at seminars of the informal Heureka project. At the seminar, participants also actively build some simple tools that they can later use in their classes. Our experience shows that this hands-on, minds-on approach is appreciated by teachers. Both formal and informal feedback is shortly discussed in the paper as well as (rather encouraging) results of a small survey among former participants trying to find possible long-term impact of the seminar.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Increase Teachers' Self-Confidence: An Example Concerning Semiconductors

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents activities aimed at increasing physics teachers' self-confidence in the area of semiconductors, namely their practical applications. These activities have been used since 2008 at seminars of the informal Heureka project. At the seminar, participants also actively build some simple tools that they can later use in their classes. Our experience shows that this hands-on, minds-on approach is appreciated by teachers. Both formal and informal feedback is shortly discussed in the paper as well as (rather encouraging) results of a small survey among former participants trying to find possible long-term impact of the seminar.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Key Competences in Physics Teaching and Learning

  • ISBN

    978-83-913497-1-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    292-297

  • Název nakladatele

    Institute of Experimental Physics, University of Wrocław

  • Místo vydání

    Wrocław

  • Místo konání akce

    Wroclaw

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku