How to Increase Teachers' Self-Confidence: An Example Concerning Semiconductors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10334628" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10334628 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://girep2015.ifd.uni.wroc.pl/files/GIREP_EPEC_2015_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://girep2015.ifd.uni.wroc.pl/files/GIREP_EPEC_2015_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to Increase Teachers' Self-Confidence: An Example Concerning Semiconductors
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents activities aimed at increasing physics teachers' self-confidence in the area of semiconductors, namely their practical applications. These activities have been used since 2008 at seminars of the informal Heureka project. At the seminar, participants also actively build some simple tools that they can later use in their classes. Our experience shows that this hands-on, minds-on approach is appreciated by teachers. Both formal and informal feedback is shortly discussed in the paper as well as (rather encouraging) results of a small survey among former participants trying to find possible long-term impact of the seminar.
Název v anglickém jazyce
How to Increase Teachers' Self-Confidence: An Example Concerning Semiconductors
Popis výsledku anglicky
The paper presents activities aimed at increasing physics teachers' self-confidence in the area of semiconductors, namely their practical applications. These activities have been used since 2008 at seminars of the informal Heureka project. At the seminar, participants also actively build some simple tools that they can later use in their classes. Our experience shows that this hands-on, minds-on approach is appreciated by teachers. Both formal and informal feedback is shortly discussed in the paper as well as (rather encouraging) results of a small survey among former participants trying to find possible long-term impact of the seminar.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Key Competences in Physics Teaching and Learning
ISBN
978-83-913497-1-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
292-297
Název nakladatele
Institute of Experimental Physics, University of Wrocław
Místo vydání
Wrocław
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
6. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—