Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Člověk a příroda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10381986" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10381986 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/18:10381986 RIV/00216208:11310/18:10381986

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-hodnoceni-klicovych-k" target="_blank" >https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-hodnoceni-klicovych-k</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Člověk a příroda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text shrnuje přístupy k rozvoji a hodnocení klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech (biologie, zeměpis, chemie a fyzika) a vznikl na základě obsahové analýzy odborných článků vedených v mezinárodní publikační databázi Web of Science (WoS) a SCOPUS. Pro vyhledávání konkrétních studií (Biologie 75, Fyzika 70, Geografie 195, Chemie 300, Science 983) byly zadávány kombinace předem stanovených klíčových slov. Z provedené rešerše vyplývá, že problematika hodnocení obecných (nadoborových) klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech nepatří mezi frekventovaná témata v databázi WoS a SCOPUS; nástroje na hodnocení výsledků vzdělávání jsou zaměřeny převážně na úroveň terciárního vzdělávání (VŠ); velká pozornost je věnována především způsobu hodnocení dosaženého odborného vzdělání či na identifikaci miskoncepcí ve vybraných tématech; velmi malý počet evaluačních nástrojů se zaměřuje v kontextu výuky přírodovědných předmětů na hodnocení obecných kompetencí; téměř všechny identifikované nástroje jsou zaměřené na terciární vzdělávání; hodnocené kompetence neodpovídají pojetí klíčových kompetencí v RVP ZV a jsou tedy jen ve velmi omezené míře přenositelné (využitelné); značný důraz je v přírodovědných předmětech kladen na promyšlené propojení obecných kompetencí se vzdělávacím obsahem jednotlivých předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Man and nature

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the approaches to the development and evaluation of key competences in natural sciences (biology, geography, chemistry and physics) and was based on a content analysis of the articles published in the international publication database Web of Science (WoS) and SCOPUS. To search for specific studies (Biology 75, Physics 70, Geography 195, Chemie 300, Science 983), a combination of predefined keywords was assigned. The research shows that the issue of assessment of general (pre-requisite) key competences in natural sciences is not one of the frequently discussed topics in the WoS and SCOPUS databases; tools for evaluating learning outcomes are mainly focused on the level of tertiary education; great attention is paid to the way of evaluating the achieved vocational education or to identifying misconceptions in selected topics; a very small number of evaluation tools are focused in the context of teaching natural science subjects to assess general competencies; almost all identified tools are aimed at tertiary education; the assessed competencies do not correspond to the concepts of key competences in the RVP ZV and are therefore, to a very limited extent, transferable (usable); a great emphasis is placed on natural science subjects on the well-grounded interconnection of general competences with the educational content of individual subjects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Analýza zahraničních systémů hodnocení klíčových kompetencí a systémů hodnocení netestovatelných dovedností se souborem doporučení pro školní hodnocení klíčových kompetencí RVP ZV a externí hodnocení školní podpory rozvíjení klíčových kompetencí RVP ZV

  • ISBN

    978-80-88087-16-8

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    99-121

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    Česká školní inspekce

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly