Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Parameterized Hardness of the k-Center Problem in Transportation Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10387192" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10387192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4230/LIPIcs.SWAT.2018.19" target="_blank" >https://doi.org/10.4230/LIPIcs.SWAT.2018.19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4230/LIPIcs.SWAT.2018.19" target="_blank" >10.4230/LIPIcs.SWAT.2018.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Parameterized Hardness of the k-Center Problem in Transportation Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we study the hardness of the k-Center problem on inputs that model transportation networks. For the problem, an edge-weighted graph G=(V,E) and an integer k are given and a center set C subseteq V needs to be chosen such that |C|&lt;= k. The aim is to minimize the maximum distance of any vertex in the graph to the closest center. This problem arises in many applications of logistics, and thus it is natural to consider inputs that model transportation networks. Such inputs are often assumed to be planar graphs, low doubling metrics, or bounded highway dimension graphs. For each of these models, parameterized approximation algorithms have been shown to exist. We complement these results by proving that the k-Center problem is W[1]-hard on planar graphs of constant doubling dimension, where the parameter is the combination of the number of centers k, the highway dimension h, and even the treewidth t.

  • Název v anglickém jazyce

    The Parameterized Hardness of the k-Center Problem in Transportation Networks

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we study the hardness of the k-Center problem on inputs that model transportation networks. For the problem, an edge-weighted graph G=(V,E) and an integer k are given and a center set C subseteq V needs to be chosen such that |C|&lt;= k. The aim is to minimize the maximum distance of any vertex in the graph to the closest center. This problem arises in many applications of logistics, and thus it is natural to consider inputs that model transportation networks. Such inputs are often assumed to be planar graphs, low doubling metrics, or bounded highway dimension graphs. For each of these models, parameterized approximation algorithms have been shown to exist. We complement these results by proving that the k-Center problem is W[1]-hard on planar graphs of constant doubling dimension, where the parameter is the combination of the number of centers k, the highway dimension h, and even the treewidth t.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP202%2F12%2FG061" target="_blank" >GBP202/12/G061: Centrum excelence - Institut teoretické informatiky (CE-ITI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th Scandinavian Symposium and Workshops on Algorithm Theory (SWAT 2018)

  • ISBN

    978-3-95977-068-2

  • ISSN

    1868-8969

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Název nakladatele

    Schloss Dagstuhl--Leibniz-Zentrum fuer Informatik

  • Místo vydání

    Dagstuhl, Germany

  • Místo konání akce

    Malmö, Švédsko

  • Datum konání akce

    18. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku