Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A data-driven approach to measure restaurant performance by combining online reviews with historical sales data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10441549" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10441549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vC633IUqBN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vC633IUqBN</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102830" target="_blank" >10.1016/j.ijhm.2020.102830</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A data-driven approach to measure restaurant performance by combining online reviews with historical sales data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Restaurant management requires customer responsiveness to deal with increasingly higher expectations and market competitiveness. This study proposes an approach to simplify the decision-making process of restaurant managers by combining both live social media customer feedback and historical sales data in a sales forecast model (based on TripAdvisor data and the Bass model). Our approach was validated with internal and external (i.e., online reviews) data gathered from six restaurants. The collected data was processed using data analytics for developing a dashboard that provides value for restauranteurs by taking advantage of online reviews and sales forecast. Such dashboard was evaluated by restaurant management experts, which provided positive feedback, highlighting in particular the time saved in the decision-making process.

  • Název v anglickém jazyce

    A data-driven approach to measure restaurant performance by combining online reviews with historical sales data

  • Popis výsledku anglicky

    Restaurant management requires customer responsiveness to deal with increasingly higher expectations and market competitiveness. This study proposes an approach to simplify the decision-making process of restaurant managers by combining both live social media customer feedback and historical sales data in a sales forecast model (based on TripAdvisor data and the Bass model). Our approach was validated with internal and external (i.e., online reviews) data gathered from six restaurants. The collected data was processed using data analytics for developing a dashboard that provides value for restauranteurs by taking advantage of online reviews and sales forecast. Such dashboard was evaluated by restaurant management experts, which provided positive feedback, highlighting in particular the time saved in the decision-making process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Hospitality Management

  • ISSN

    0278-4319

  • e-ISSN

    1873-4693

  • Svazek periodika

    94

  • Číslo periodika v rámci svazku

    duben 2021

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    102830

  • Kód UT WoS článku

    000631257900032

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85098105957