Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching of Scientific Subjects in the Czech Republic and Pupils' Interest in Natural Sciences from the Perspective of the PISA 2015 Survey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10445437" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10445437 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1063/5.0078724" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/5.0078724</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0078724" target="_blank" >10.1063/5.0078724</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching of Scientific Subjects in the Czech Republic and Pupils' Interest in Natural Sciences from the Perspective of the PISA 2015 Survey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    PISA examines the acquired knowledge and skills of 15-year-old students at the end of their compulsory education. Science literacy has been the major area tested in the PISA 2015 survey for the second time in its history. Therefore, increased attention was paid to the major area in the PISA 2015 questionnaire survey too. The paper presents some results of the data analysis of the PISA 2015 survey from student and teacher questionnaires. The main focus is given to questions related to teaching methods used in scientific subjects and students&apos; interest in science. If the same or similar questions were part of any previous PISA survey, the development of responses throughout the surveys is presented in graphs and tables as well. Next year, due to the pandemics, the postponed PISA survey focused primarily on mathematics will be held. Students who have undergone distance learning for a long time will be assessed in the survey. Certainly, it will be interesting to compare the development of students&apos; performance in cognitive tests as well as their responses in questionnaires.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching of Scientific Subjects in the Czech Republic and Pupils' Interest in Natural Sciences from the Perspective of the PISA 2015 Survey

  • Popis výsledku anglicky

    PISA examines the acquired knowledge and skills of 15-year-old students at the end of their compulsory education. Science literacy has been the major area tested in the PISA 2015 survey for the second time in its history. Therefore, increased attention was paid to the major area in the PISA 2015 questionnaire survey too. The paper presents some results of the data analysis of the PISA 2015 survey from student and teacher questionnaires. The main focus is given to questions related to teaching methods used in scientific subjects and students&apos; interest in science. If the same or similar questions were part of any previous PISA survey, the development of responses throughout the surveys is presented in graphs and tables as well. Next year, due to the pandemics, the postponed PISA survey focused primarily on mathematics will be held. Students who have undergone distance learning for a long time will be assessed in the survey. Certainly, it will be interesting to compare the development of students&apos; performance in cognitive tests as well as their responses in questionnaires.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-0-7354-4341-9

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics Inc.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Terchová, Slovakia

  • Datum konání akce

    13. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku