Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Characteristics of learning tasks in accounting textbooks: an AI assisted analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3AUVXHVCEI" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:UVXHVCEI - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1186/s40461-022-00138-2" target="_blank" >https://doi.org/10.1186/s40461-022-00138-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1186/s40461-022-00138-2" target="_blank" >10.1186/s40461-022-00138-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Characteristics of learning tasks in accounting textbooks: an AI assisted analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tasks in accounting textbooks play a vital role when it comes to learning processes. However, hardly any empirical evidence on the quality of accounting tasks exists regarding accounting-relevant characteristics. This is why a new category system containing accounting-relevant aspects was developed to analyze a total of 3,361 tasks from 14 different German accounting textbooks. Descriptive analysis and correlation analysis were performed to assess task characteristics and identify relationships between categories. In addition, in light of the large number of tasks to be analyzed, AI assisted the content analysis, and its usefulness was evaluated. The results indicate that tasks are not sufficiently able to instill accounting competencies such as interpreting data, assessing the relevance of information, or identifying and solving underlying accounting problems. The findings further show that AI and human coding yield similar results in most categories, suggesting that AI assistance is useful for content analysis when evaluating a large number of tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Characteristics of learning tasks in accounting textbooks: an AI assisted analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Tasks in accounting textbooks play a vital role when it comes to learning processes. However, hardly any empirical evidence on the quality of accounting tasks exists regarding accounting-relevant characteristics. This is why a new category system containing accounting-relevant aspects was developed to analyze a total of 3,361 tasks from 14 different German accounting textbooks. Descriptive analysis and correlation analysis were performed to assess task characteristics and identify relationships between categories. In addition, in light of the large number of tasks to be analyzed, AI assisted the content analysis, and its usefulness was evaluated. The results indicate that tasks are not sufficiently able to instill accounting competencies such as interpreting data, assessing the relevance of information, or identifying and solving underlying accounting problems. The findings further show that AI and human coding yield similar results in most categories, suggesting that AI assistance is useful for content analysis when evaluating a large number of tasks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Empirical Research in Vocational Education and Training [online]

  • ISSN

    1877-6345

  • e-ISSN

    1877-6345

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    1-33

  • Kód UT WoS článku

    000882374000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141659186