Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101W0X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101W0X - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.

  • Název v anglickém jazyce

    Migration as a theme of teaching in Germany, the Czech Republic and Poland

  • Popis výsledku anglicky

    The paper compares the way of integrating the topic of Migration into the Czech and German curricula and into selected textbooks of both countries. Qualitative analysis was focused on the educational content (curriculum) and its overall concept, taking into account the historical context, personal stories, the didactic use of iconographic material, cartograms, statistical data and types of learning tasks. The space for the formulation of one's own opinion and for the productive activities of the pupils was also monitored. The analysis shows that the overall didactic processing of textbooks is largely based on the tradition of creating textbooks in both countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eckert. Dossiers. Georg Eckert Institute for International Textbook Research

  • ISSN

    2191-0790

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    2255-271

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus