Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101W0X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101W0X - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.
Název v anglickém jazyce
Migration as a theme of teaching in Germany, the Czech Republic and Poland
Popis výsledku anglicky
The paper compares the way of integrating the topic of Migration into the Czech and German curricula and into selected textbooks of both countries. Qualitative analysis was focused on the educational content (curriculum) and its overall concept, taking into account the historical context, personal stories, the didactic use of iconographic material, cartograms, statistical data and types of learning tasks. The space for the formulation of one's own opinion and for the productive activities of the pupils was also monitored. The analysis shows that the overall didactic processing of textbooks is largely based on the tradition of creating textbooks in both countries.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Eckert. Dossiers. Georg Eckert Institute for International Textbook Research
ISSN
2191-0790
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
2255-271
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—