Analýza vybraných učebnic pro základní školy a nižší stupeň gymnázií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898169" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=+%09K+problematice+fyzik%C3%A1ln%C3%ADho+vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD+v+%C4%8CR+p%C5%99ed+revizemi+RVP.+Podkladov%C3%A1+studie+k+revizi+r%C3%A1mcov%C3%BDch+vzd%C4%9Bl%C3%A1vac%C3%ADch+program%C5%AF+++" target="_blank" >https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=+%09K+problematice+fyzik%C3%A1ln%C3%ADho+vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD+v+%C4%8CR+p%C5%99ed+revizemi+RVP.+Podkladov%C3%A1+studie+k+revizi+r%C3%A1mcov%C3%BDch+vzd%C4%9Bl%C3%A1vac%C3%ADch+program%C5%AF+++</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vybraných učebnic pro základní školy a nižší stupeň gymnázií
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá didaktickou analýzou učebnic. Zkoumá jejich celkovou obtížnost a srozumitelnost vzhledem k mentální vyzrálosti žáků. Zkoumá obsahovou i didaktickou stránku učebnic fyziky pro základní školy a nižší ročníky gymnázií. Dané učebnice zkoumá z mnoha úhlů a snaží se o jejich celkové zhodnocení vzhledem k Rámcově vzdělávacím programům.
Název v anglickém jazyce
Analysis of selected textbooks for primary and lower grades of grammar schools
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the didactic analysis of textbooks. It examines their overall difficulty and comprehensibility with respect to the pupils' mental maturity. It also examines the content of the didactic page of physics textbooks for elementary schools and lower grades of grammar schools. They study the textbooks from many angles and try to make their overall assessment with respect to the Framework Educational Programs.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
K problematice fyzikálního vzdělávání v ČR před revizemi RVP. Podkladová studie k revizi rámcových vzdělávacích programů
ISBN
978-80-7015-026-9
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
27-32
Počet stran knihy
87
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—