Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Different ways of presenting historical events in history textbooks from the Czech Republic and other countries: The 1938 Munich crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202C0T" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202C0T - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ishd.co/index.php/jhec-journal/current-issue/" target="_blank" >https://ishd.co/index.php/jhec-journal/current-issue/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Different ways of presenting historical events in history textbooks from the Czech Republic and other countries: The 1938 Munich crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of a comparative analysis of history textbooks from the Czech Republic and other countries, focusing on the different ways in which they present a particular historical event – the Munich crisis of 1938. The analysis traced the changing ways in which this key event has been presented and interpreted in Czech textbooks published during the past three decades. The paper also explores how the Munich crisis is presented and evaluated in textbooks from several other European countries. The research used the method of qualitative content analysis; the criteria for comparison included the length of the texts, the factual information selected for presentation (people, dates etc.), the interpretation and evaluation of the historical events, work with historical sources, the use of didactic media, and the overall standard of the didactic tools used in the presentation of the Munich crisis (learning tasks, tasks for problem-based and project-based teaching, etc.).

  • Název v anglickém jazyce

    Different ways of presenting historical events in history textbooks from the Czech Republic and other countries: The 1938 Munich crisis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of a comparative analysis of history textbooks from the Czech Republic and other countries, focusing on the different ways in which they present a particular historical event – the Munich crisis of 1938. The analysis traced the changing ways in which this key event has been presented and interpreted in Czech textbooks published during the past three decades. The paper also explores how the Munich crisis is presented and evaluated in textbooks from several other European countries. The research used the method of qualitative content analysis; the criteria for comparison included the length of the texts, the factual information selected for presentation (people, dates etc.), the interpretation and evaluation of the historical events, work with historical sources, the use of didactic media, and the overall standard of the didactic tools used in the presentation of the Munich crisis (learning tasks, tasks for problem-based and project-based teaching, etc.).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture (JHEC)

  • ISSN

    1608-8751

  • e-ISSN

    2567-1014

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    27-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999