Sketching out Lexico‑Grammatical Patterns in Promotional Discourse Moves with Data Driven Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AX8JXYLKF" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:X8JXYLKF - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.openedition.org/apliut/10904" target="_blank" >https://journals.openedition.org/apliut/10904</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sketching out Lexico‑Grammatical Patterns in Promotional Discourse Moves with Data Driven Learning
Popis výsledku v původním jazyce
"This paper contributes to data-driven learning (DDL) literature about English for specific purposes. We examine the potential of DDL, via Sketch Engine, for learning and using persuasive language in a task-based approach to promotional discourse. This study took place in the applied foreign languages department of a French university (Langues étrangères appliquées - LEA). The LEA students’ written productions demonstrate mastery of lexico‑grammatical patterns for persuasive language encountered through Sketch Engine DDL activities. Students were generally favourable to the approach and considered it useful for developing their professional language skills."
Název v anglickém jazyce
Sketching out Lexico‑Grammatical Patterns in Promotional Discourse Moves with Data Driven Learning
Popis výsledku anglicky
"This paper contributes to data-driven learning (DDL) literature about English for specific purposes. We examine the potential of DDL, via Sketch Engine, for learning and using persuasive language in a task-based approach to promotional discourse. This study took place in the applied foreign languages department of a French university (Langues étrangères appliquées - LEA). The LEA students’ written productions demonstrate mastery of lexico‑grammatical patterns for persuasive language encountered through Sketch Engine DDL activities. Students were generally favourable to the approach and considered it useful for developing their professional language skills."
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
"Recherche et pratiques pédagogiques en langues. Cahiers de l'Apliut"
ISSN
2257-5405
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—