Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sketching out Lexico‑Grammatical Patterns in Promotional Discourse Moves with Data Driven Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AX8JXYLKF" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:X8JXYLKF - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.openedition.org/apliut/10904" target="_blank" >https://journals.openedition.org/apliut/10904</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sketching out Lexico‑Grammatical Patterns in Promotional Discourse Moves with Data Driven Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "This paper contributes to data-driven learning (DDL) literature about English for specific purposes. We examine the potential of DDL, via Sketch Engine, for learning and using persuasive language in a task-based approach to promotional discourse. This study took place in the applied foreign languages department of a French university (Langues étrangères appliquées - LEA). The LEA students’ written productions demonstrate mastery of lexico‑grammatical patterns for persuasive language encountered through Sketch Engine DDL activities. Students were generally favourable to the approach and considered it useful for developing their professional language skills."

  • Název v anglickém jazyce

    Sketching out Lexico‑Grammatical Patterns in Promotional Discourse Moves with Data Driven Learning

  • Popis výsledku anglicky

    "This paper contributes to data-driven learning (DDL) literature about English for specific purposes. We examine the potential of DDL, via Sketch Engine, for learning and using persuasive language in a task-based approach to promotional discourse. This study took place in the applied foreign languages department of a French university (Langues étrangères appliquées - LEA). The LEA students’ written productions demonstrate mastery of lexico‑grammatical patterns for persuasive language encountered through Sketch Engine DDL activities. Students were generally favourable to the approach and considered it useful for developing their professional language skills."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Recherche et pratiques pédagogiques en langues. Cahiers de l'Apliut"

  • ISSN

    2257-5405

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus