Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Known-Item Search in Video: An Eye Tracking-Based Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10490637" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10490637 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3652583.3658119" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3652583.3658119</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3652583.3658119" target="_blank" >10.1145/3652583.3658119</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Known-Item Search in Video: An Eye Tracking-Based Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Deep learning has revolutionized multimedia retrieval, yet effectively searching within large video collections remains a complex challenge. This paper focuses on the design and evaluation of known-item search systems, leveraging the strengths of CLIP-based deep neural networks for ranking. At events like the Video Browser Showdown, these models have shown promise in effectively ranking the video frames. While ranking models can be pre-selected automatically based on a benchmark collection, the selection of an optimal browsing interface, crucial for refining top-ranked items, is complex and heavily influenced by user behavior. Our study addresses this by presenting an eye tracking-based analysis of user interaction with different image grid layouts. This approach offers novel insights into search patterns and user preferences, particularly examining the trade-off between displaying fewer but larger images versus more but smaller images. Our findings reveal a preference for grids with fewer images and detail how image similarity and grid position affect user search behavior. These results not only enhance our understanding of effective video retrieval interface design but also set the stage for future advancements in the field.

  • Název v anglickém jazyce

    Known-Item Search in Video: An Eye Tracking-Based Study

  • Popis výsledku anglicky

    Deep learning has revolutionized multimedia retrieval, yet effectively searching within large video collections remains a complex challenge. This paper focuses on the design and evaluation of known-item search systems, leveraging the strengths of CLIP-based deep neural networks for ranking. At events like the Video Browser Showdown, these models have shown promise in effectively ranking the video frames. While ranking models can be pre-selected automatically based on a benchmark collection, the selection of an optimal browsing interface, crucial for refining top-ranked items, is complex and heavily influenced by user behavior. Our study addresses this by presenting an eye tracking-based analysis of user interaction with different image grid layouts. This approach offers novel insights into search patterns and user preferences, particularly examining the trade-off between displaying fewer but larger images versus more but smaller images. Our findings reveal a preference for grids with fewer images and detail how image similarity and grid position affect user search behavior. These results not only enhance our understanding of effective video retrieval interface design but also set the stage for future advancements in the field.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-21696S" target="_blank" >GA22-21696S: Hluboké vizuální reprezentace nestrukturovaných dat</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH ANNUAL ACM INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIMEDIA RETRIEVAL, ICMR 2024

  • ISBN

    979-8-4007-0619-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    311-319

  • Název nakladatele

    ASSOC COMPUTING MACHINERY

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    Phuket

  • Datum konání akce

    10. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001282078400035