Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Study on the Application of Online Corpora in Grammar Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3APH4RCCRS" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:PH4RCCRS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drpress.org/ojs/index.php/jceim/article/view/25973" target="_blank" >https://drpress.org/ojs/index.php/jceim/article/view/25973</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54097/5rfp4147" target="_blank" >10.54097/5rfp4147</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Study on the Application of Online Corpora in Grammar Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traditional grammar teaching in higher education often disconnects from real-life contexts or is conducted in imagined, artificial settings. Compared to traditional teaching methods, utilizing online corpora, which contain vast amounts of authentic language, offers significant advantages for teaching. This study focuses on grammar, using Larsen-Freeman's three-dimensional grammar teaching theory as the conceptual basis for instructional processing, and discusses the author's attempts to apply corpora in grammar teaching. The significance of this teaching innovation lies in enhancing students' grammatical competence and exploring the feasibility of integrating corpus concepts and technologies into instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    A Study on the Application of Online Corpora in Grammar Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Traditional grammar teaching in higher education often disconnects from real-life contexts or is conducted in imagined, artificial settings. Compared to traditional teaching methods, utilizing online corpora, which contain vast amounts of authentic language, offers significant advantages for teaching. This study focuses on grammar, using Larsen-Freeman's three-dimensional grammar teaching theory as the conceptual basis for instructional processing, and discusses the author's attempts to apply corpora in grammar teaching. The significance of this teaching innovation lies in enhancing students' grammatical competence and exploring the feasibility of integrating corpus concepts and technologies into instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Computing and Electronic Information Management

  • ISSN

    2413-1660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    100-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus