A Study on the Application of Online Corpora in Grammar Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3APH4RCCRS" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:PH4RCCRS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drpress.org/ojs/index.php/jceim/article/view/25973" target="_blank" >https://drpress.org/ojs/index.php/jceim/article/view/25973</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54097/5rfp4147" target="_blank" >10.54097/5rfp4147</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Study on the Application of Online Corpora in Grammar Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
Traditional grammar teaching in higher education often disconnects from real-life contexts or is conducted in imagined, artificial settings. Compared to traditional teaching methods, utilizing online corpora, which contain vast amounts of authentic language, offers significant advantages for teaching. This study focuses on grammar, using Larsen-Freeman's three-dimensional grammar teaching theory as the conceptual basis for instructional processing, and discusses the author's attempts to apply corpora in grammar teaching. The significance of this teaching innovation lies in enhancing students' grammatical competence and exploring the feasibility of integrating corpus concepts and technologies into instruction.
Název v anglickém jazyce
A Study on the Application of Online Corpora in Grammar Teaching
Popis výsledku anglicky
Traditional grammar teaching in higher education often disconnects from real-life contexts or is conducted in imagined, artificial settings. Compared to traditional teaching methods, utilizing online corpora, which contain vast amounts of authentic language, offers significant advantages for teaching. This study focuses on grammar, using Larsen-Freeman's three-dimensional grammar teaching theory as the conceptual basis for instructional processing, and discusses the author's attempts to apply corpora in grammar teaching. The significance of this teaching innovation lies in enhancing students' grammatical competence and exploring the feasibility of integrating corpus concepts and technologies into instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Computing and Electronic Information Management
ISSN
2413-1660
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
100-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—