Pedagogický výzkum: opora v profesionalizaci učitelského vzdělávání?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110093" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogický výzkum: opora v profesionalizaci učitelského vzdělávání?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá hodnocením pedagogického výzkumu v oblasti učitelského vzdělávání. Stručně je bilancována patnáctiletá činnost České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) a dále jsou kriticky analyzovány její výzkumné výstupy, zaměřené k tématu učitele a jeho profesní přípravy. Hodnocena je funkce asociace jako vědecko-výzkumná opora pro pedagogickou teorii a metodologické východisko pro decizní zásahy všech úrovní v oblasti učitelského vzdělávání. Text si klade zásadní otázku, zda výzkumné produktyČAPV přispěly v posledních letech k procesu profesionalizace učitelského vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The pedagogical research: the pillar in the professionalism of the teacher education?
Popis výsledku anglicky
This entry deals with the evaluation of the pedagogical research in the area of the teacher education. There is briefly balanced the fifteen-year long function of the Czech Educational Research Association (CERA) and then there are critically analyzed its experimental entries focused on the theme of teachers and their professional development. There is evaluated the function of the Association as a research pillar for the pedagogical theory and as a methodological resource for the decisive interventionsof all levels of the teacher education. The text asks the basic question if the research products of CERA have ministered to the process of the professionalism of teacher education in the last years.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání
ISBN
978-80-7368-615-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
23. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—