Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Třicet let profesního rozvoje učitelů v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467908" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bHW7.CvYf1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bHW7.CvYf1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2022.2203" target="_blank" >10.14712/23362189.2022.2203</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Třicet let profesního rozvoje učitelů v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje vývoji tématu profesního rozvoje učitelů v České republice během posledních 30 let s cílem lépe porozumět kontextu tohoto fenoménu. První část představuje nástin realizovaných výzkumných šetření, projektů a legislativních změn od 90. let minulého století až po současnost. Jsou zaznamenány změny v užívané terminologii, ale především nereflektované přínosy realizovaných projektů a jejich výstupů vzdělávací politikou. Ve druhé části je představena narativní přehledová studie, která na základě stanovených kritérií analyzuje 21 vybraných studií s cílem zodpovědět výzkumné otázky zaměřené na užitou metodologii a hlavní zjištění jednotlivých studií. Výstupy jsou prezentovány pomocí několika hlavních témat, ke kterým se zjištění vztahují. Témata jako spolupráce, důvěra mezi učiteli a reflexe jsou prezentována jako klíčová pro efektivní rozvoj učitelů a zároveň jsou předmětem projektů realizovaných v posledních letech. Jsou představeny nové metody a prostředky, jako reflektované videonahrávky, pomocí kterých lze účinně realizovat profesní rozvoj. Během uplynulých 30 let přinesl pedagogický výzkum důležitá zjištění v oblasti profesního rozvoje učitelů a dále zkoumá nové fenomény s ním spojené. Proto je otázkou, jak bude s těmito výstupy pracovat vzdělávací politika, potažmo pedagogická praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Thirty Years of Professional Development of Teachers in the Czech Republic: A review study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of the development of the professional development of teachers in the Czech Republic during the last thirty years in order to gain a better understanding of the context of this phenomenon. The first part presents an outline of research, projects, and legislative changes implemented from the 1990s until nowadays. Changes in the terminology used and benefits of the projects that have not yet been reflected on through educational policy are recorded. The second part presents a narrative review study, which analyses 21 selected studies on the basis of established criteria to answer research questions focused on the methodology they used and the main findings of the individual studies. The outputs are presented by using several main topics to which the findings relate. Themes such as trust, cooperation among teachers, and reflection are essential for the effective development of teachers and are the subject of projects implemented in recent years. New methods and tools are introduced, such as reflective video recordings, which can be used for the effective implementation of teachers&apos; professional development. Over the past thirty years, pedagogical research has brought major findings in the field of the professional development of teachers and continues to further explore phenomena associated with it. Therefore, the question is how educational policy, or pedagogical practice, will work with these outputs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    15-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus