Hledání optimální podoby realizace environmentální výchovy na prvním stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222495" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222495 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hledání optimální podoby realizace environmentální výchovy na prvním stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum prezentovaný v tomto příspěvku vznikl jako část rozsáhlé výzkumné práce zaměřené na environmentální výchovu na prvním stupni ZŠ v České republice. Tento výzkum probíhal metodou zakotvené teorie Sběr pojmů mezi selektivně vybranou skupinou respondentů. Jeho výsledkem je do tabulky uspořádaný výčet všeho toho, co by do realizace environmentální výchovy na prvním stupni mělo v ideálním případě patřit. Tento výčet byl komparován s Ekopedagovým osmerem, Průřezovým tématem Environmentální výchova RVP ZV. Posloužil k vytvoření Metodického pokynu MŠMT k EVVO (říjen 2008). Výsledek výzkumu je možné použít pro odbornou diskusi cílů, obsahu, podmínek vyučování, prostředků, metod i kompetencí učitelů (lektorů) environmentální výchovy, ale také k vytvoření nástroje evaluace, resp. autoevaluace.
Název v anglickém jazyce
Looking for the ideal form of environmental education in primary schools
Popis výsledku anglicky
The research presented in this article was created as part of an extensive research paper directed at environmental education at the first stage of elementary school education in the Czech Republic (children aged 6-11). The research paper was recently published as a Ph.D. thesis. The main instrument tool was Grounded Theory, concretely collecting of concepts (building block of theory) among selected respondents. The outcome is the list of everything, what is necessary to realizete high-quality programsor lessons of EE. The list has been compared with Czech EE didactic materials (Ekopedagogovo osmero, etc.) and it was used to innovation of Cross-curriculum topic Environmental education and for the building tools of evaluation and autoevaluation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—