Expresivita je mrtvá? Ať žije expresivita!
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A10078960" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:10078960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Expresivita je mrtvá? Ať žije expresivita!
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá současným kontextem Croceho termínu "exprese" v souvislostech Russelova rozlišení dvou typů poznávání a Goodmanova konceptu exprese.
Název v anglickém jazyce
The Expressivity is dead? Long Life Expressivity!
Popis výsledku anglicky
The article deals with contemporary contexts of the Croce?s concept ?expression?, especially in visual art and in art education. Expression is distinguished from evocation. On this base, with respect to Russell?s identification of ?knowledge by acquaintance? and ?knowledge by description? and on a background of a world building as the process of constructing a fictional world, the article distinguishes between ?expression? and ?description? and explains these dual concepts as a counterparts and a resource for better understanding of the role of art subjects in general education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—