Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika matematiky a její proměny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10099038" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10099038 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/11:00369430

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika matematiky a její proměny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přináší stručný nástin historie didaktiky matematiky jako vědy u nás a v zahraničí a ukazuje, jak se tento vývoj odráží v současné české didaktice matematiky. Na příkladu konkrétní oborové rady jsou charakterizovány základní předpoklady úspěšné existence didaktiky matematiky jako samostatné vědecké disciplíny: aktivní badatelé v didaktice matematiky, začlenění do trendů zahraničního výzkumu, navazování na již existující výzkumy, kontakt s hraničními obory, vytvoření vědecké komunity.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics education and its changes

  • Popis výsledku anglicky

    The article contains a brief survey of the history of mathematics education as a science abroad and points out how it has influenced the Czech mathematics education research. On the example of a concrete PhD Board some prerequisites of a successful existence of mathematics education as an independent discipline are summarised: active researchers in mathematics education, integration into the trends of foreign research, rigorous usage of existing research results, contact with boarder fields, creating ascientific community.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    156-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus