Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Roles of Language in Mathematics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10380273" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10380273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-77760-3_14" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-77760-3_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-77760-3_14" target="_blank" >10.1007/978-3-319-77760-3_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Roles of Language in Mathematics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The language of mathematics attracted recently attention of philosophers, historians of mathematics, and researchers in mathematics education (see the list of references). There exist a considerable number of approaches, each of which studies one particular aspect of the language of mathematics that is relevant in the particular context. Nevertheless, what is lacking is a theoretical framework that would make it possible to integrate these different approaches to the study of the language of mathematics and use their potential for a deeper theoretical foundation of mathematics education. The aim of the present paper is to argue for the need and to outline the possible structure of an integrative theoretical framework for the study of the language of mathematics. The author is convinced that such an integrative initiative can arise from the philosophy of mathematics that is historically grounded and educationally motivated.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Roles of Language in Mathematics Education

  • Popis výsledku anglicky

    The language of mathematics attracted recently attention of philosophers, historians of mathematics, and researchers in mathematics education (see the list of references). There exist a considerable number of approaches, each of which studies one particular aspect of the language of mathematics that is relevant in the particular context. Nevertheless, what is lacking is a theoretical framework that would make it possible to integrate these different approaches to the study of the language of mathematics and use their potential for a deeper theoretical foundation of mathematics education. The aim of the present paper is to argue for the need and to outline the possible structure of an integrative theoretical framework for the study of the language of mathematics. The author is convinced that such an integrative initiative can arise from the philosophy of mathematics that is historically grounded and educationally motivated.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Philosophy of Mathematics Education Today

  • ISBN

    978-3-319-77759-7

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    229-240

  • Počet stran knihy

    375

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly