Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BODY PART MATHEMATICS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10100147" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10100147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BODY PART MATHEMATICS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learners aged 15 - 16 Sunbjects Mathematics, English as a foreign language (intermediate level - B2) Aims To introduce the concept of body part counting and measuring. To present examples from different cultures worldwide. To demonstrate the way "body part mathematics" reflects in diverse number systems. To explore multilingual/cultural aspects of body part counting and measuring. Key Competences Communication in language(s) Communication in L1 (The mother tongue or the language of instruction) negotiating meaning in reading comprehension tasks discussing the concepts and findings Communication in English and other foreign languages improving reading comprehension skills learning and practicing new vocabulary for problem solving enhancing fluency through discussions in pairs including the languages of the learners present in the classroom Learning to learn looking up information with the help of bilingual or monolingual dictionaries exploring diversity through comparing different Europ

  • Název v anglickém jazyce

    BODY PART MATHEMATICS

  • Popis výsledku anglicky

    Learners aged 15 - 16 Sunbjects Mathematics, English as a foreign language (intermediate level - B2) Aims To introduce the concept of body part counting and measuring. To present examples from different cultures worldwide. To demonstrate the way "body part mathematics" reflects in diverse number systems. To explore multilingual/cultural aspects of body part counting and measuring. Key Competences Communication in language(s) Communication in L1 (The mother tongue or the language of instruction) negotiating meaning in reading comprehension tasks discussing the concepts and findings Communication in English and other foreign languages improving reading comprehension skills learning and practicing new vocabulary for problem solving enhancing fluency through discussions in pairs including the languages of the learners present in the classroom Learning to learn looking up information with the help of bilingual or monolingual dictionaries exploring diversity through comparing different Europ

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Plurilingualism and pluriculturalism in content-based teaching: a training kit

  • ISBN

    978-92-871-7157-3

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Počet stran knihy

    1000

  • Název nakladatele

    European Centre for Modern Languages

  • Místo vydání

    Neuvedeno

  • Kód UT WoS kapitoly