Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive e-learning model for learning English as a second/foreign language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21029DO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21029DO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscience.com/offer.php?id=106811" target="_blank" >http://www.inderscience.com/offer.php?id=106811</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2020.106811" target="_blank" >10.1504/IJIL.2020.106811</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive e-learning model for learning English as a second/foreign language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the article is to: 1) describe how learners' sensory preferences are implemented in the adaptive model of e-learning; 2) present and discuss results of research conducted within the model in the subject of English as a second/foreign language, particularly in reading and listening comprehension. Data evaluating the starting knowledge of English and learner's sensory preferences are processed by the virtual teacher and each learner is provided individualised study materials, exercises and tests. Data were collected by standardised English grammar tests, by VARK questionnaire and non-standardised didactic pre-tests and post-tests. Four hypotheses were tested; results proved significant differences in test scores in reading comprehension skills compared to listening comprehension from both the view of type of sensory preference and study materials.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive e-learning model for learning English as a second/foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the article is to: 1) describe how learners' sensory preferences are implemented in the adaptive model of e-learning; 2) present and discuss results of research conducted within the model in the subject of English as a second/foreign language, particularly in reading and listening comprehension. Data evaluating the starting knowledge of English and learner's sensory preferences are processed by the virtual teacher and each learner is provided individualised study materials, exercises and tests. Data were collected by standardised English grammar tests, by VARK questionnaire and non-standardised didactic pre-tests and post-tests. Four hypotheses were tested; results proved significant differences in test scores in reading comprehension skills compared to listening comprehension from both the view of type of sensory preference and study materials.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Innovation and Learning

  • ISSN

    1471-8197

  • e-ISSN

    1741-8089

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    274-286

  • Kód UT WoS článku

    000529221400003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85084318863