Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning English through the adaptive model of e-learning reflecting learner's sensory characteristics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893783" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_4" target="_blank" >10.1007/978-3-319-94505-7_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning English through the adaptive model of e-learning reflecting learner's sensory characteristics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of the article is (1) to introduce the adaptive model of e-learning, which was designed by the University of Ostrava, Czech Republic, and (2) to present and discuss results of two researches conducted within the model and focusing on self-study activities reflecting learners&apos;sensory prefer-ences in learning English. In both researches, data were collected by stand-ardized English grammar tests, by VARK questionnaire and non-standardized pre-tests and post-tests. Four hypotheses were tested; two of them focusing on the role of learner&apos;s sensory preferences, other two ones examining the support of visual and aural study materials in listening com-prehension and reading comprehension. Results were not statistically signifi-cant; however, slight impact of visual materials in reading comprehension and aural materials in reading comprehension was detected.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning English through the adaptive model of e-learning reflecting learner's sensory characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of the article is (1) to introduce the adaptive model of e-learning, which was designed by the University of Ostrava, Czech Republic, and (2) to present and discuss results of two researches conducted within the model and focusing on self-study activities reflecting learners&apos;sensory prefer-ences in learning English. In both researches, data were collected by stand-ardized English grammar tests, by VARK questionnaire and non-standardized pre-tests and post-tests. Four hypotheses were tested; two of them focusing on the role of learner&apos;s sensory preferences, other two ones examining the support of visual and aural study materials in listening com-prehension and reading comprehension. Results were not statistically signifi-cant; however, slight impact of visual materials in reading comprehension and aural materials in reading comprehension was detected.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning. Enhancing Learning Success.

  • ISBN

    978-3-319-94504-0

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    57-68

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Osaka, Japan

  • Datum konání akce

    31. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000444837700004