Culture and the possibilities of multicultural education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10103748" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10103748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Culture and the possibilities of multicultural education
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines the relationship between culture and the possibilities of a multicultural education, it asks which concepts of multiculturality in today''s diverse world can different cultures coexist in. It analyses the axiological dimension of the concepts of multiculturality with an emphasis on the values of tolerance, reverence and respect and the dialogical character of multicultural education.
Název v anglickém jazyce
Culture and the possibilities of multicultural education
Popis výsledku anglicky
This article examines the relationship between culture and the possibilities of a multicultural education, it asks which concepts of multiculturality in today''s diverse world can different cultures coexist in. It analyses the axiological dimension of the concepts of multiculturality with an emphasis on the values of tolerance, reverence and respect and the dialogical character of multicultural education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Philosophy of Education
ISSN
1811-0916
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
136-147
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—