Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactical variability in teacher education.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactical variability in teacher education.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Some school students can use taught knowledge in new contexts, while others although familiar with the taught algorithms are not able to apply their knowledge in new contexts. The main focus of the chapter is consideration of these inter-personal differences as an effect of the teachers' didactical variability in the domain of word problems. Students of teachers with weak didactical variability in the domain of word problems are strong in standard problems, while those of teachers with advanced didactical variability may be weaker in them but better performing when solving non-standard, non-algorithmic problems. The crucial question is how to increase teachers' didactical variability.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactical variability in teacher education.

  • Popis výsledku anglicky

    Some school students can use taught knowledge in new contexts, while others although familiar with the taught algorithms are not able to apply their knowledge in new contexts. The main focus of the chapter is consideration of these inter-personal differences as an effect of the teachers' didactical variability in the domain of word problems. Students of teachers with weak didactical variability in the domain of word problems are strong in standard problems, while those of teachers with advanced didactical variability may be weaker in them but better performing when solving non-standard, non-algorithmic problems. The crucial question is how to increase teachers' didactical variability.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Constructing Knowledge for Teaching Secondary Mathematics Tasks to enhance prospective and practicing teacher learning

  • ISBN

    978-0-387-09811-1

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    103-116

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Springer Science + Business Media

  • Místo vydání

    Berlin ? London ? New York

  • Kód UT WoS kapitoly