Didactical variability in teacher education.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactical variability in teacher education.
Popis výsledku v původním jazyce
Some school students can use taught knowledge in new contexts, while others although familiar with the taught algorithms are not able to apply their knowledge in new contexts. The main focus of the chapter is consideration of these inter-personal differences as an effect of the teachers' didactical variability in the domain of word problems. Students of teachers with weak didactical variability in the domain of word problems are strong in standard problems, while those of teachers with advanced didactical variability may be weaker in them but better performing when solving non-standard, non-algorithmic problems. The crucial question is how to increase teachers' didactical variability.
Název v anglickém jazyce
Didactical variability in teacher education.
Popis výsledku anglicky
Some school students can use taught knowledge in new contexts, while others although familiar with the taught algorithms are not able to apply their knowledge in new contexts. The main focus of the chapter is consideration of these inter-personal differences as an effect of the teachers' didactical variability in the domain of word problems. Students of teachers with weak didactical variability in the domain of word problems are strong in standard problems, while those of teachers with advanced didactical variability may be weaker in them but better performing when solving non-standard, non-algorithmic problems. The crucial question is how to increase teachers' didactical variability.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Constructing Knowledge for Teaching Secondary Mathematics Tasks to enhance prospective and practicing teacher learning
ISBN
978-0-387-09811-1
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
103-116
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Springer Science + Business Media
Místo vydání
Berlin ? London ? New York
Kód UT WoS kapitoly
—