A priori analysis in theory and teachers' practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10127684" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10127684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A priori analysis in theory and teachers' practice
Popis výsledku v původním jazyce
A teacher of mathematics must not only master solution of mathematical problems, their selection and analysis, but also be able to introduce them to the pupils in such a way so as to stimulate the pupils' thinking processes. A priori analysis becomes a professional tool that helps the teacher in the process of this selection and decision making. The paper analyses the differences between what is included in a priori analysis in the Theory of Didactical Situations in Mathematics on the one hand and reality of every day teaching on the other.
Název v anglickém jazyce
A priori analysis in theory and teachers' practice
Popis výsledku anglicky
A teacher of mathematics must not only master solution of mathematical problems, their selection and analysis, but also be able to introduce them to the pupils in such a way so as to stimulate the pupils' thinking processes. A priori analysis becomes a professional tool that helps the teacher in the process of this selection and decision making. The paper analyses the differences between what is included in a priori analysis in the Theory of Didactical Situations in Mathematics on the one hand and reality of every day teaching on the other.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT '11 Proceedings
ISBN
978-80-7290-509-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
252-260
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000303426000030