Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When PISA does not matter? The Case of Czech Republic and Germany

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10124109" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10124109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springerlink.com/content/55rl4j1k74g6ht1w/" target="_blank" >http://www.springerlink.com/content/55rl4j1k74g6ht1w/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/s13374-012-0004-5" target="_blank" >10.2478/s13374-012-0004-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When PISA does not matter? The Case of Czech Republic and Germany

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper gives an overview of the reflections of and reactions to publishing the results of the first wave of the OECD study Programme for International Student Assessment (PISA) in the Czech Republic and in Germany. The choice of these two countries enables us to document how the same results could be perceived very differently in diverse country contexts and could lead to a different reaction from policy-makers. In spite of large reforms and numerous policy measures being adopted in Germany in reaction to the PISA results, compared with no response from policy-makers in the Czech Republic, it is argued, that in both countries policy-makers failed to tackle the major problem of their educational systems-its selective nature. In the final section we discuss various mis(uses) of PISA and its supranational and global character influencing local policies.

  • Název v anglickém jazyce

    When PISA does not matter? The Case of Czech Republic and Germany

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper gives an overview of the reflections of and reactions to publishing the results of the first wave of the OECD study Programme for International Student Assessment (PISA) in the Czech Republic and in Germany. The choice of these two countries enables us to document how the same results could be perceived very differently in diverse country contexts and could lead to a different reaction from policy-makers. In spite of large reforms and numerous policy measures being adopted in Germany in reaction to the PISA results, compared with no response from policy-makers in the Czech Republic, it is argued, that in both countries policy-makers failed to tackle the major problem of their educational systems-its selective nature. In the final section we discuss various mis(uses) of PISA and its supranational and global character influencing local policies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    31-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus