Čtení s porozuměním u žáků s kochleárním implantátem jako předpoklad dalšího vzdělávání a profesní orientace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129450" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129450 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtení s porozuměním u žáků s kochleárním implantátem jako předpoklad dalšího vzdělávání a profesní orientace
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním u žáků s kochleárním implantátem. Ke zjištění stavu čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v základních školách hlavního vzdělávacího proudu i v základních školách pro sluchově postižené byl použit neverbální Kaufmanův subtest 16 Čtení/porozumění, který je standardizován pro populaci 7 - 12,5 letých žáků. Výsledky tohoto subtestu ukazují, že žáci s kochleárním implantátem vykazují určité opoždění oproti jejich slyšícím vrstevníkům.
Název v anglickém jazyce
Reading with comprehension of pupils cochlear implants as a precondition for their further education and job orientation
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on reading with understanding of children with cochlear implant. Standardised Non-verbal Kaufman subtest reading/understanding for children 7-12,5 years in mainstream schools and schools for the hearing impaired was used to gain research data. The results of this subtest show that pupils with cochlear implants show some delay compared to their peers without hearing impairment.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI.
ISBN
978-80-7315-235-2
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
151-162
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—