Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětské prekoncepty a možnosti jejich sledování v oblasti jazykového systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129894" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětské prekoncepty a možnosti jejich sledování v oblasti jazykového systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nastupující žák do základní školy přichází z předchozího období s přirozeně rozvinutými jazykovými dovednostmi. Je úkolem vzdělávání, aby své zkušenosti zúročil při vytváření obecně platných jazykových zákonitostí, konkrétně zákonitostí, které se uplatňují ve výuce českého jazyka. Kapitola kolektivní monografie se zabývá možnostmi sledování prekonceptů v českém jazyce jako východiska pro uplatňování konstruktivistických přístupů v didaktice českého jazyka. Jejím cílem je dát první podněty pro poznávánížákovských prekonceptů v jazykovém systému. Zabývá se tím, co prekoncepce jsou a také jak do nich vstupuje dosažená úroveň kognitivního a jazykového vývoje dítěte. Upozorňuje na úskalí při poznávání dětských představ a načrtává možné metody jejich poznávání. Věnuje se neverbálním diagnostickým prostředkům v poznávání prekonceptů v oblasti jazyka (hra, kresba, grafické produkty, manipulační činnosti) a prostředkům verbálním (vyprávění, rozhovor, písemné produkty), které se mohou stát vých

  • Název v anglickém jazyce

    Child Preconcepts and Possibilities of their Monitoring in Language System Area

  • Popis výsledku anglicky

    Pupils come into elementary school with naturally developed verbal skills from earlier age. It is essential for education to make the children use their experiences in creating generally applicable language principles, particularly those, which apply inteaching the Czech language. This chapter of the collective monograph deals with observation of the preconceptions in Czech language as a basis for the application of the constructivist approaches in teaching Czech language. Its aim is to start exploringpupils' preconceptions in the language system. It deals with what preconceptions are and how the level of cognitive and linguistic development of the child affect them. It also draws attention towards the difficulties in exploring children's ideas and outlines possible methods of their examination. It also deals with non-verbal diagnostic methods of recognizing pre-concepts of language (game, drawing etc.) and verbal methods (story-telling, dialogue) which can become essential for resea

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Čeština ve škole 21.století - II. Úvodní studie

  • ISBN

    978-80-7290-617-8

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    43-57

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly