Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical and psychological aspects of the use of cognitive technologies in the learning process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10131455" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10131455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogiko-psichologičeskie aspekty ispolzovanija kognitivnych technologij v processe ob?čenija

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Statja predlagaet informaciju ob odnom iz značitelnych i akt?alnych napravlenij v sovremennoj češskoj škole - vnedrenie informacionnych i komm?nikacionnych technologij v ob?čenie. Interes?etsja vozmožnostjami i predelami kompjuternych kognitivnych technologij v processe ob?čenija,rešaet problematik? vlijanija medij na processy ob?čenija ?čenikov. Vyjasnjaet značenie pedagogiko-psichologičeskich aspektov ispolzovanija kognitivnych technologij v processe ob?čenija napr. viz?alizacii,individ?alizacii,interaktivnosti, ob?čenija na opyte, perenosa avtoriteta i rolej ?čitelja,mgnovennoj obratnoj svjazi,koncentracii,itp. Avtor obraščaet vnimanie na predely i riski kompjuternych kognitivnych technologij pri ob?čenii, prežde vsego v oblasti aktivnosti ?čenikov,orientacii na ikoničeskij sposob ?svoenija, v oblasti potrebitelskoj nagljadnosti, nedostatočnogo razvitija abstrakcii,kritičeskogo myšlenija, složnogo koncept?alnogo myšlenija, kritičeskoj obrabotki informacii i t. p.Vmeste s tem ?pomin

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical and psychological aspects of the use of cognitive technologies in the learning process

  • Popis výsledku anglicky

    The article concerns one of the currently important trends in education - the implementation of ICT to the teaching process. It analyzes the capacities and limitations of the use of computer cognitive technology in teaching, and the influence of media onpupils' learning. It explains the pedagogical-psychological aspects of computer cognitive technology such as the impact of visualizability, interactiveness, individualization, learning by experience, pupil-oriented teaching, the exchange of teacher's and pupil's roles, feedback, concentration etc. The author also points out the limitations of the use of ICT in teaching - especially in the realm of pupils' activity, orientation on consumable illustrativeness, iconic learning, insufficient conceptual thinking and critical analysis of information by pupils, insufficient development of abstraction etc.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů