Tablet as a Tool for Creating Pupils ePortfolios in Science Subjects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005335" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005335 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/16:50005335
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tablet as a Tool for Creating Pupils ePortfolios in Science Subjects
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals one of the possible use of mobile technologies (namely tablets) in science teaching and teaching of computer science and informatics. The processing of pupils' portfolios is discussed in the paper. It is the creation of new material - i.e. the highest level of integration of ICT into teaching by SAMR model. The scope of the paper consists of the review of available information, theoretical knowledge, semi finished draft of portfolios model. The second part discusses the case study, which ran in secondary school. During the learning the students made up ICT portfolio both in science subjects (particularly chemistry, biology and physics as well as within learning of ICT.
Název v anglickém jazyce
Tablet as a Tool for Creating Pupils ePortfolios in Science Subjects
Popis výsledku anglicky
The paper deals one of the possible use of mobile technologies (namely tablets) in science teaching and teaching of computer science and informatics. The processing of pupils' portfolios is discussed in the paper. It is the creation of new material - i.e. the highest level of integration of ICT into teaching by SAMR model. The scope of the paper consists of the review of available information, theoretical knowledge, semi finished draft of portfolios model. The second part discusses the case study, which ran in secondary school. During the learning the students made up ICT portfolio both in science subjects (particularly chemistry, biology and physics as well as within learning of ICT.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2016
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
193-198
Kód UT WoS článku
000393520200025
EID výsledku v databázi Scopus
—