Using Augmented Reality in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10139633" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10139633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Augmented Reality in Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the issue of augmented reality and possibilities of its application in education. It briefly reports on selected results of a broader survey focused on technological, psychological, physiological and didactical aspects of the issue. It presumes that augmented reality has its unique place in technical teaching tools since it is a technological-perception concept, which in certain didactical situations creates more suitable perceptual environment than real environment itself on one hand, or virtual environment on the other. It focuses on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems and on verification of model examples of augmented reality applications in school practice. It characterizes the course and results of empirical research project based on a descriptive case study exploring the cases of implementing selected application solutions of augmented reality into learning experience in accordance with the model
Název v anglickém jazyce
Using Augmented Reality in Education
Popis výsledku anglicky
This paper examines the issue of augmented reality and possibilities of its application in education. It briefly reports on selected results of a broader survey focused on technological, psychological, physiological and didactical aspects of the issue. It presumes that augmented reality has its unique place in technical teaching tools since it is a technological-perception concept, which in certain didactical situations creates more suitable perceptual environment than real environment itself on one hand, or virtual environment on the other. It focuses on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems and on verification of model examples of augmented reality applications in school practice. It characterizes the course and results of empirical research project based on a descriptive case study exploring the cases of implementing selected application solutions of augmented reality into learning experience in accordance with the model
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2013
ISBN
978-80-213-2378-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
256-263
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000327802000033