Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parameters of augmented reality and its use in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/eries_Vol6_No4.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/eries_Vol6_No4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060403" target="_blank" >10.7160/eriesj.2013.060403</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parameters of augmented reality and its use in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the issue of augmented reality and possibilities of its application in education. It briefly reports on selected results of a broader survey focused on technological, psychological, physiological and didactical aspects of the issue.It presumes that augmented reality has its unique place in technical teaching tools since it is a technological-perception concept, which in certain didactical situations creates more suitable perceptual environment than real environment itself on one hand, or virtual environment on the other. It focuses on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems and on verification of model examples of augmented reality applications in school practice. It characterizes the course and results of empirical research project based on a descriptive case study exploring the cases of implementing selected application solutions of augmented reality into learning experience in accordance with the mod

  • Název v anglickém jazyce

    Parameters of augmented reality and its use in education

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the issue of augmented reality and possibilities of its application in education. It briefly reports on selected results of a broader survey focused on technological, psychological, physiological and didactical aspects of the issue.It presumes that augmented reality has its unique place in technical teaching tools since it is a technological-perception concept, which in certain didactical situations creates more suitable perceptual environment than real environment itself on one hand, or virtual environment on the other. It focuses on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems and on verification of model examples of augmented reality applications in school practice. It characterizes the course and results of empirical research project based on a descriptive case study exploring the cases of implementing selected application solutions of augmented reality into learning experience in accordance with the mod

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    232-244

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus