Parameters of augmented reality and its use in education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/eries_Vol6_No4.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/eries_Vol6_No4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060403" target="_blank" >10.7160/eriesj.2013.060403</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parameters of augmented reality and its use in education
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines the issue of augmented reality and possibilities of its application in education. It briefly reports on selected results of a broader survey focused on technological, psychological, physiological and didactical aspects of the issue.It presumes that augmented reality has its unique place in technical teaching tools since it is a technological-perception concept, which in certain didactical situations creates more suitable perceptual environment than real environment itself on one hand, or virtual environment on the other. It focuses on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems and on verification of model examples of augmented reality applications in school practice. It characterizes the course and results of empirical research project based on a descriptive case study exploring the cases of implementing selected application solutions of augmented reality into learning experience in accordance with the mod
Název v anglickém jazyce
Parameters of augmented reality and its use in education
Popis výsledku anglicky
This article examines the issue of augmented reality and possibilities of its application in education. It briefly reports on selected results of a broader survey focused on technological, psychological, physiological and didactical aspects of the issue.It presumes that augmented reality has its unique place in technical teaching tools since it is a technological-perception concept, which in certain didactical situations creates more suitable perceptual environment than real environment itself on one hand, or virtual environment on the other. It focuses on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems and on verification of model examples of augmented reality applications in school practice. It characterizes the course and results of empirical research project based on a descriptive case study exploring the cases of implementing selected application solutions of augmented reality into learning experience in accordance with the mod
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
232-244
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—