Perceptual and Technical Aspects of Augmented Reality in Context of Use of Augmented Reality in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10188983" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10188983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perceptual and Technical Aspects of Augmented Reality in Context of Use of Augmented Reality in Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the issue of augmented reality and aspects of its application in education. The objective of this paper is to present selected results of theoretical study of augmented reality, especially perceptual and technical categorization aspects of systems of augmented reality in the context of the application of these systems in the field of education. It focuses on definition of augmented reality as perceptual technological concept and on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems that allows to define didactic functions and possibilities of use of augmented reality in education.
Název v anglickém jazyce
Perceptual and Technical Aspects of Augmented Reality in Context of Use of Augmented Reality in Education
Popis výsledku anglicky
This paper examines the issue of augmented reality and aspects of its application in education. The objective of this paper is to present selected results of theoretical study of augmented reality, especially perceptual and technical categorization aspects of systems of augmented reality in the context of the application of these systems in the field of education. It focuses on definition of augmented reality as perceptual technological concept and on identification of the technological-functional properties and specifics of augmented reality systems that allows to define didactic functions and possibilities of use of augmented reality in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013
ISBN
978-80-87952-00-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2324-2330
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
9. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—