Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceptual Specifics and Categorisation of Augmented Reality Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314511" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815026798/1-s2.0-S1877042815026798-main.pdf?_tid=e3e04e1a-b7e3-11e5-9a7a-00000aacb35d&acdnat=1452462691_ae419c16dbf73f57d61ad77a8948825b" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815026798/1-s2.0-S1877042815026798-main.pdf?_tid=e3e04e1a-b7e3-11e5-9a7a-00000aacb35d&acdnat=1452462691_ae419c16dbf73f57d61ad77a8948825b</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.419" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.419</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceptual Specifics and Categorisation of Augmented Reality Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study on augmented reality and its use in education, that is a base of this paper, arises from the needs of deeper notional and content definition of augmented reality in the context of education and sought to examine this issue from the technological psychological, physiological and didactical points of view. Primarily, it deals with the description of technological-functional properties and specifics of augmented reality, specifications of the significance of combining real environment with addedinformation for information value of the provided content, identifying methodology of augmented reality, defining the system of criteria for technology solutions and didactical use of augmented reality and generating didactical aspects of augmented reality in education. This paper focuses on identification of the perceptual and technological aspects of augmented reality and on categorization of augmented reality systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceptual Specifics and Categorisation of Augmented Reality Systems

  • Popis výsledku anglicky

    The study on augmented reality and its use in education, that is a base of this paper, arises from the needs of deeper notional and content definition of augmented reality in the context of education and sought to examine this issue from the technological psychological, physiological and didactical points of view. Primarily, it deals with the description of technological-functional properties and specifics of augmented reality, specifications of the significance of combining real environment with addedinformation for information value of the provided content, identifying methodology of augmented reality, defining the system of criteria for technology solutions and didactical use of augmented reality and generating didactical aspects of augmented reality in education. This paper focuses on identification of the perceptual and technological aspects of augmented reality and on categorization of augmented reality systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    191

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1740-1744

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus