Perceptual Specifics and Categorisation of Augmented Reality Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314511" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815026798/1-s2.0-S1877042815026798-main.pdf?_tid=e3e04e1a-b7e3-11e5-9a7a-00000aacb35d&acdnat=1452462691_ae419c16dbf73f57d61ad77a8948825b" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815026798/1-s2.0-S1877042815026798-main.pdf?_tid=e3e04e1a-b7e3-11e5-9a7a-00000aacb35d&acdnat=1452462691_ae419c16dbf73f57d61ad77a8948825b</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.419" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.419</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perceptual Specifics and Categorisation of Augmented Reality Systems
Popis výsledku v původním jazyce
The study on augmented reality and its use in education, that is a base of this paper, arises from the needs of deeper notional and content definition of augmented reality in the context of education and sought to examine this issue from the technological psychological, physiological and didactical points of view. Primarily, it deals with the description of technological-functional properties and specifics of augmented reality, specifications of the significance of combining real environment with addedinformation for information value of the provided content, identifying methodology of augmented reality, defining the system of criteria for technology solutions and didactical use of augmented reality and generating didactical aspects of augmented reality in education. This paper focuses on identification of the perceptual and technological aspects of augmented reality and on categorization of augmented reality systems.
Název v anglickém jazyce
Perceptual Specifics and Categorisation of Augmented Reality Systems
Popis výsledku anglicky
The study on augmented reality and its use in education, that is a base of this paper, arises from the needs of deeper notional and content definition of augmented reality in the context of education and sought to examine this issue from the technological psychological, physiological and didactical points of view. Primarily, it deals with the description of technological-functional properties and specifics of augmented reality, specifications of the significance of combining real environment with addedinformation for information value of the provided content, identifying methodology of augmented reality, defining the system of criteria for technology solutions and didactical use of augmented reality and generating didactical aspects of augmented reality in education. This paper focuses on identification of the perceptual and technological aspects of augmented reality and on categorization of augmented reality systems.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
191
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1740-1744
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—