Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mum, What's for lunch?: An analysis of images of women and men in a contemporary Czech mathematics textbook for 11-year old pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10140002" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10140002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mum, What's for lunch?: An analysis of images of women and men in a contemporary Czech mathematics textbook for 11-year old pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents preliminary results of an ongoing research in the area of textbook analysis. The aim of the research is to map the world of textbooks of mathematics for primary and secondary schools. The research will include text analysis of word problems and narratives in mathematics textbooks but also exploration of the whole system of textbook writing, approbation, publication and use. This paper focuses on the stereotypical and non-stereotypical images of people and situations that can be foundin word problem assignments in a contemporary Czech textbook of mathematics for 11 year old pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Mum, What's for lunch?: An analysis of images of women and men in a contemporary Czech mathematics textbook for 11-year old pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents preliminary results of an ongoing research in the area of textbook analysis. The aim of the research is to map the world of textbooks of mathematics for primary and secondary schools. The research will include text analysis of word problems and narratives in mathematics textbooks but also exploration of the whole system of textbook writing, approbation, publication and use. This paper focuses on the stereotypical and non-stereotypical images of people and situations that can be foundin word problem assignments in a contemporary Czech textbook of mathematics for 11 year old pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Symposium on Elementary Mathematics Teaching 13

  • ISBN

    978-80-7290-637-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    187-196

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    UK Pedf, Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000329448800024