Mum, What's for lunch?: An analysis of images of women and men in a contemporary Czech mathematics textbook for 11-year old pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10140002" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10140002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mum, What's for lunch?: An analysis of images of women and men in a contemporary Czech mathematics textbook for 11-year old pupils
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents preliminary results of an ongoing research in the area of textbook analysis. The aim of the research is to map the world of textbooks of mathematics for primary and secondary schools. The research will include text analysis of word problems and narratives in mathematics textbooks but also exploration of the whole system of textbook writing, approbation, publication and use. This paper focuses on the stereotypical and non-stereotypical images of people and situations that can be foundin word problem assignments in a contemporary Czech textbook of mathematics for 11 year old pupils.
Název v anglickém jazyce
Mum, What's for lunch?: An analysis of images of women and men in a contemporary Czech mathematics textbook for 11-year old pupils
Popis výsledku anglicky
The paper presents preliminary results of an ongoing research in the area of textbook analysis. The aim of the research is to map the world of textbooks of mathematics for primary and secondary schools. The research will include text analysis of word problems and narratives in mathematics textbooks but also exploration of the whole system of textbook writing, approbation, publication and use. This paper focuses on the stereotypical and non-stereotypical images of people and situations that can be foundin word problem assignments in a contemporary Czech textbook of mathematics for 11 year old pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Symposium on Elementary Mathematics Teaching 13
ISBN
978-80-7290-637-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
187-196
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
UK Pedf, Praha
Datum konání akce
18. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000329448800024