Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NON-MATHEMATICAL CONTENT OF MATHEMATICS WORD PROBLEMS POSED BY TEACHER TRAINEES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282083" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NON-MATHEMATICAL CONTENT OF MATHEMATICS WORD PROBLEMS POSED BY TEACHER TRAINEES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents analysis of a total of 219 word problems with fractions posed by 60 teacher trainees (36 pre-service primary teachers and 24 in-service teachers studying to extend their qualification for teaching at primary school level). The study was carried out within the frame of research focusing on the potential of problem posing in teacher training and of research focusing of on non-mathematical content of mathematics textbooks, their impact on formation of mental schemas and pupils' everydaypractices. Preliminary analysis of mathematics textbooks used in the Czech Republic shows that many word problems used are stereotypical and reinforce conservative values. However, teachers do not rely only on textbook problems and if needed they supplement lessons by problems they pose themselves. How stereotypical or conservative are these problems? Do they offer a wider range of contexts? These are the key questions the here presented paper is trying to tackle.

  • Název v anglickém jazyce

    NON-MATHEMATICAL CONTENT OF MATHEMATICS WORD PROBLEMS POSED BY TEACHER TRAINEES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents analysis of a total of 219 word problems with fractions posed by 60 teacher trainees (36 pre-service primary teachers and 24 in-service teachers studying to extend their qualification for teaching at primary school level). The study was carried out within the frame of research focusing on the potential of problem posing in teacher training and of research focusing of on non-mathematical content of mathematics textbooks, their impact on formation of mental schemas and pupils' everydaypractices. Preliminary analysis of mathematics textbooks used in the Czech Republic shows that many word problems used are stereotypical and reinforce conservative values. However, teachers do not rely only on textbook problems and if needed they supplement lessons by problems they pose themselves. How stereotypical or conservative are these problems? Do they offer a wider range of contexts? These are the key questions the here presented paper is trying to tackle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    463-470

  • Název nakladatele

    CULS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000351960900061