Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural contexts in problem posing in mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10418860" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10418860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural contexts in problem posing in mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter looks at the issue of problem posing in mathematics classrooms and on one of its aspect-posing word problems in non-mathematical contexts that are motivating and appealing to contemporary children and teenagers. While word problems in textbooks are usually set in very conservative and outdated contexts distant from pupils&apos; interests, the paper shows that teachers are able to pose this kind of problems, if they are aware of the importance of focusing on non-mathematical contexts of the problems they pose and provided chance and space to practice their skills and discuss and analyse posed problems together. Then they are able to prepare tailor-made word problems for each particular group of pupils responding to their interests. When posing problems, teachers should never forget that they must be mathematically correct. Problem posing reveals teachers&apos; misconceptions in what number sentences actually represent in reality.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural contexts in problem posing in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter looks at the issue of problem posing in mathematics classrooms and on one of its aspect-posing word problems in non-mathematical contexts that are motivating and appealing to contemporary children and teenagers. While word problems in textbooks are usually set in very conservative and outdated contexts distant from pupils&apos; interests, the paper shows that teachers are able to pose this kind of problems, if they are aware of the importance of focusing on non-mathematical contexts of the problems they pose and provided chance and space to practice their skills and discuss and analyse posed problems together. Then they are able to prepare tailor-made word problems for each particular group of pupils responding to their interests. When posing problems, teachers should never forget that they must be mathematically correct. Problem posing reveals teachers&apos; misconceptions in what number sentences actually represent in reality.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tendencias en la educación matemática 2020

  • ISBN

    978-607-525-710-5

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    201-213

  • Počet stran knihy

    265

  • Název nakladatele

    Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

  • Místo vydání

    Puebla

  • Kód UT WoS kapitoly