E-didactical shift
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10144004" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10144004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-didactical shift
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the phenomenon of e-didactical shift in case of teaching mathematics with the use of information technologies. The term was coined as an analogy to meta-didactical shift defined in the Theory of didactical situations in mathematics.The phenomenon is illustrated on examples from school mathematics. Its influence on ICT supported teaching of mathematics is analysed and discussed. The theoretical framework of the Theory of didactical situations is used for both description of e-didactical shift and analyses of its occurrence. In the paper, attention is paid to the possible negative impact that e-didactical shift may have on teaching of mathematics.
Název v anglickém jazyce
E-didactical shift
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the phenomenon of e-didactical shift in case of teaching mathematics with the use of information technologies. The term was coined as an analogy to meta-didactical shift defined in the Theory of didactical situations in mathematics.The phenomenon is illustrated on examples from school mathematics. Its influence on ICT supported teaching of mathematics is analysed and discussed. The theoretical framework of the Theory of didactical situations is used for both description of e-didactical shift and analyses of its occurrence. In the paper, attention is paid to the possible negative impact that e-didactical shift may have on teaching of mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th International Conference Efficiency and Responsibility in Education
ISBN
978-80-213-2378-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
240-247
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000327802000031