Subjektivní hodnocení problémů s pohybem : Užití parametrického modelu metody ukotvujících vinět
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_03.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Subjektivní hodnocení problémů s pohybem : Užití parametrického modelu metody ukotvujících vinět
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výzkumných šetřeních je sebehodnocení respondentů často užíváno k porovnání jejich objektivního stavu napříč různými skupinami. Problémem však je, že sebehodnocení může záviset nejen na objektivním stavu respondentů, ale také jejich odlišné interpretaci jednotlivých kategorií škály. Řešení tohoto problémů nabízí metoda ukotvujících vinět. Na základě hodnocení hypotetických osob v krátkých příbězích (ukotvujících vinětách) je identifikována heterogenita užívání škály, což je následně využito pro korekci rozdílnosti užívání škály. Tento článek se zaměřuje na identifikaci heterogenity užívání škály při subjektivním hodnocení problémů s pohybem. Výběr tvoří obyvatelé starší padesáti let v deseti evropských zemích. Sběr dat proběhl v období 2006MINUS SIGN 2007. Je ukázáno, že belgičtí a italští respondenti jsou optimističtější při hodnocení problémů s pohybem. Čeští a nizozemští respondenti volí méně často koncové body škály. Po korekci heterogenity užívání škály je nejlepší aktuální sta
Název v anglickém jazyce
Subjective assessments of problems with moving around : Use of the parametric model of the anchoring vignette method
Popis výsledku anglicky
In survey research, respondents ' self-assessment is often used to compare the objective state across different groups. The problem is that self-assessments may depend on both the respondents' objective situation and the way in which they interpret scalecategories. The anchoring vignette method offers a solution of this problem. Using evaluation of hypothetic persons in short stories (anchoring vignettes) the heterogeneity of the scale use is identified and used for correction of the response scale differences. This article aims at identification of heterogeneity in scale use, when respondents' problems with moving around are being studied. The sample consists of people aged fifty or older from ten European countries. Data collection was done in 2006MINUS SIGN 2007. It is shown that Belgian and Italian respondents are more optimistic when evaluating problems with moving around. Czech and Dutch respondents use the end points of the scale less often. After the correction for heterogenei
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
49-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—