Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řešení nesrovnatelnosti hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků skrze ukotvující viněty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314244" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11254&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11254&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řešení nesrovnatelnosti hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků skrze ukotvující viněty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V pedagogickém výzkumu se velmi často užívají (sebe)hodnotící otázky k měření postojů, hodnot, subjektivních norem a (ne)kognitivních dovedností. Existuje však četná evidence, že respondenti užívají kategorie u posuzovacích škál odlišným způsobem. Metodaukotvujících vinět umožňuje korigovat (sebe)hodnocení o rozdílné užívání škály tak, aby sebehodnocení bylo porovnatelné. V našem článku pomocí parametrického modelu ukotvujících vinět identifikujeme heterogenitu užívání škály při hodnocení vlastních ICTznalostí a dovedností u výběru studentů středních odborných škol se zaměřením na ICT (ICT studenti, N = 228) a studentů s pedagogickým a ekonomickým zaměřením (neICT studenti, N = 147), a následně i u dívek a chlapců. Výsledky našeho výzkumu zasazujemedo kontextu mezinárodního šetření ICILS 2013. Přímé porovnání sebehodnocení vedlo k neočekávanému závěru - ICT studenti mají mírně horší ICT znalosti a dovednosti než neICT studenti. ICT studenti však uplatňují při sebehodnocení vyšší sta

  • Název v anglickém jazyce

    Tackling the Incomparability of Assessments of Pupils' ICT Knowledge and Skills by Using Anchoring Vignettes

  • Popis výsledku anglicky

    In educational research very frequent use is made of (self )evaluating questions intended to measure values, subjective norms and (non)cognitive skills, but there is a great deal of evidence that respondents use the categories of the evaluation scales indiff erent ways. Th e method of anchoring vignettes makes it possible to correct for the divergent use of the scale in such a way as to ensure comparability of self-evaluations. In our article we use the parametric model of anchoring vignettes to identify the heterogeneity of the use of a scale in assessment of own ICT knowledge and skills by a sample of students at middle vocational schools focused on ICT (ICT students, N = 228) and students specialising in education and economics (non-ICT students, N= 147), and subsequently by girls and boys. We set the results of our research in the context of the ICILS 2013 survey. Direct comparison of self-evaluations led to an unexpected conclusion - ICT students have slightly worse ICT knowledg

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    274-291

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus