Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145724" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Asistenti pedagoga jsou v současném systému škol důležitým nástrojem podpory inkluzivního vzdělávání, v jejich uplatnění v praxi ale zůstávají četné nejasnosti. Autoři předkládají vybrané poznatky z výzkumu činnosti pedagogických asistentů v běžných základních školách v České republice - z výpovědí respondentů výzkumu vyplynulo, že v práci asistentů je stále dominantní činností individuální podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a že tato forma práce asistentů může mít negativní dopady v oblasti rozvoje samostatnosti žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher assistant or assistant for pupil with disability?

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher assistants are seen as an important instrument of support for inclusive education, about their practical use there still remain a lot of ambiguities. This paper brings selected results of research focused on work of teacher assistants in regularprimary and lower secondary schools in Czech republic - according responses of teachers and assistants the prevalent form of assistant services is an individual support to pupils with special educational needs; and it's also clear, that this form of support can have a negative impact in the area of developing pupil's independence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník z mezinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied

  • ISBN

    978-80-89238-87-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    60-66

  • Název nakladatele

    IRIS

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava, PdF UKom

  • Datum konání akce

    20. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku