Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145724" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?
Popis výsledku v původním jazyce
Asistenti pedagoga jsou v současném systému škol důležitým nástrojem podpory inkluzivního vzdělávání, v jejich uplatnění v praxi ale zůstávají četné nejasnosti. Autoři předkládají vybrané poznatky z výzkumu činnosti pedagogických asistentů v běžných základních školách v České republice - z výpovědí respondentů výzkumu vyplynulo, že v práci asistentů je stále dominantní činností individuální podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a že tato forma práce asistentů může mít negativní dopady v oblasti rozvoje samostatnosti žáků.
Název v anglickém jazyce
Teacher assistant or assistant for pupil with disability?
Popis výsledku anglicky
Teacher assistants are seen as an important instrument of support for inclusive education, about their practical use there still remain a lot of ambiguities. This paper brings selected results of research focused on work of teacher assistants in regularprimary and lower secondary schools in Czech republic - according responses of teachers and assistants the prevalent form of assistant services is an individual support to pupils with special educational needs; and it's also clear, that this form of support can have a negative impact in the area of developing pupil's independence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník z mezinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied
ISBN
978-80-89238-87-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
60-66
Název nakladatele
IRIS
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava, PdF UKom
Datum konání akce
20. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—