Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10159321" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10159321 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/13:#0001301
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
Popis výsledku v původním jazyce
Zpracovaná monografie se podrobně zabývá problematikou čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem monografie je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím cíleně zaměřených úloh a zpracovánípraktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Součástí monografie je i rozsáhlý výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných metod (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajůaj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ ve čtyřech skupinách úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsouanalyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výsledky výzkumných šetření jsou využity v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čten
Název v anglickém jazyce
Reading literacy of primary school pupils and the possibilities of it's development
Popis výsledku anglicky
The elaborated monograph deals with is the problematics of reading literacy of pupils of primary education. The aim of the monograph is an analysis of the possibilities of the development of reading literacy of pupils of the primary education by means oftasks and processing practical methodical handbook for teachers about the topic. Part of the monograph is a research implemented by means of several investigated materials (a didactic test, materials for investigating the silent reading with attention,record sheets of other issues etc.), which is focused on the investigation of the level of reading literacy of the pupils of third, fourth and fifth grade of primary school at four types of tasks due to the skills of acquiring and processing informationcontained in various types of texts.The relations of chosen basic variables to the state and development of reading literacy of pupils are analyzed on the basis of the results of research activities, the conclucions are made and the theme
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-642-0
Počet stran knihy
181
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—