On Trends in Research on Intercultural Communicative Competence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191508" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191508 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Trends in Research on Intercultural Communicative Competence
Popis výsledku v původním jazyce
On the grounds of the terminological, theoretical as well as thematic differentiation within the field of intercultural education, the paper aims to uncover the main trends within this area with special attention paid to the aim of intercultural education: intercultural communicative competence. The focus of the paper thus is to identify the main research trends connected to the topic of intercultural communicative competence. Based on the accepted theoretical background, thematic analysis procedure will be introduced, i.e. content analysis of influential research studies included in the Web of science database. Using predefined criteria of selection, a set of research studies will be collected and further analyzed according to a number of criteria both quantitatively (e.g. quotation index) as well as qualitatively (e.g. thematic differentiation).
Název v anglickém jazyce
On Trends in Research on Intercultural Communicative Competence
Popis výsledku anglicky
On the grounds of the terminological, theoretical as well as thematic differentiation within the field of intercultural education, the paper aims to uncover the main trends within this area with special attention paid to the aim of intercultural education: intercultural communicative competence. The focus of the paper thus is to identify the main research trends connected to the topic of intercultural communicative competence. Based on the accepted theoretical background, thematic analysis procedure will be introduced, i.e. content analysis of influential research studies included in the Web of science database. Using predefined criteria of selection, a set of research studies will be collected and further analyzed according to a number of criteria both quantitatively (e.g. quotation index) as well as qualitatively (e.g. thematic differentiation).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and Languages in Europe
ISBN
978-3-643-50505-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
363-372
Název nakladatele
Lit Verlag GmbH&Co. KG
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—