Categorisation of multiple-choice problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194800" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.244" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.244</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.244" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.244</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Categorisation of multiple-choice problems
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the study is to describe theoretically the principles of multiple-choice problems creation. The data come from the process of my own problem posing as well as from the analysis of problems posed by others. I arrived at a categorisation which is based on several criteria, three of which are: the pupil's expected solving strategy; whether the pupil's abilities must be used for the solution on top of his/her mathematical knowledge; the relationship between the problem formulation and its answerchoices. The categorisation is illustrated by several problems created by the author.
Název v anglickém jazyce
Categorisation of multiple-choice problems
Popis výsledku anglicky
The purpose of the study is to describe theoretically the principles of multiple-choice problems creation. The data come from the process of my own problem posing as well as from the analysis of problems posed by others. I arrived at a categorisation which is based on several criteria, three of which are: the pupil's expected solving strategy; whether the pupil's abilities must be used for the solution on top of his/her mathematical knowledge; the relationship between the problem formulation and its answerchoices. The categorisation is illustrated by several problems created by the author.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
592-596
Název nakladatele
Elsevier BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brussels, Belgium
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—